tirsdag 20. april 2010

VESPA'en MIN

Hei igjen,
jeg lovet å vise dere bilder av Vespa'en min når den var vasket og polert så fin, men så langt er jeg nok ikke kommet. Rart egentlig for tid har jeg hatt, men det er liksom det å komme igang...hmm. Anyway, Vespa'en funker den selv om den ikke skinner.
Jeg kjøpte den helt ny i 2006 og var veldig stolt. Problemet var at jeg ikke hadde sittet og ihvertfall ikke kjørt et sånn fremkomstmiddel før(!!)





Men med litt øving på en stor parkeringsplass gjorde susen. Øvelse gjør mester og det er noe med det. I dag er jeg trygg og føler meg sikker når jeg kjører.






Vindskjerm måtte jeg også ha, ganske så utsatt man er når man kjører i regnvær...

Pussig men jeg har hatt en eller annen formening om det å kjøre Vespa. Så for meg disse damene i Italia med flagrende sommerkjoler og langt svart hår som lå så fint under en liten smekker hjelm. Rød neglelakk og GUCCI vesken hengene lett over skulderen...
Men virkeligheten er så total anderledes (sukk).
Når jeg skal ut og kjøre må jeg alltid huske å ha med meg en ekstra ullgenser og regnbukse. Svær usexy hjelm og store klumpete skinnhansker.
Men svære skinnstøvler kommer aldri på beina mine, nei der er jeg trofast mot mine converse sko, like glad i de i dag som for 30 år siden.






Hjelm og hansker er ihvertfall et must. Hjelmen kjøpte jeg ny i helgen og er veldig fornøyd med den. Den gamle var grei nok men var uten visir (tror det heter det). Litt slitsomt når insektene blir vel nære i øyne, munn og nese...



Skulle jo vært hvit men den fargen hadde de ikke inne akkurat da, og vente var ikke aktuelt.
No er det bare å vente på våren igjen (trodde jo at den var kommet) men i helgen måtte jeg la Vespa'en stå parkert i garasjen da det snødde !

ØNKER DERE EN STRÅLENDE DAG.
KLEM FRA MEG:-)

2 kommentarer:

  1. Den så jo ikke veldig skitten ut den da. Vekker gamle minner til live, hadde selv en 150 Vespa for førti år siden, men den ble stående i garasjen. Jeg var ikke så tøff som du. :) Men tro det eller ei, tankene om å anskaffe en har nettopp vært i farta. Jeg er så gammel nå at det ikke gjør så mye om jeg velter...(spøk)

    Lykke til i tiden fremover med luft under vingene og gjennom håret, på hjul med Vespaen! Kjør forsiktig!

    SvarSlett
  2. Enda bra du kler deg! Ikke bare i Italia kjolene blafrer:) Når jeg ser ungjenter i shorts og singlet på scooter tenker jeg bare...gosh..bare de ikke får et velt...
    Tror jeg må ha trent på parkeringsplass leeenge, tror balansen hadde føltes så ymse..
    Synes Vespa`n var kjempefin jeg, hjelm med visir er vel et must for å slippe insekter i ansiktet:))
    Ha en super dag videre, klemmer:)

    SvarSlett