mandag 8. februar 2010

JØSS, det er blitt mandag igjen....men det betyr ny uke og nye muligheter!

Det er viktig å gripe fatt i tiden.HJELP TIDEN FLYR



Synes dagene flyr avgårde....å jeg har så lyst til å holde litt igjen. Det er så mye som jeg har lyst til å gjøre. Ikke de store tingene men enkelt og greit de små hverdagslige småtingene som gjør det så deilig å være tilstede i sitt eget liv.
Våknet i dag ganske uthvilt (tross seinvakt i går). Rullegardinen opp og synet som møter meg er Ulriken (Bergens høyeste fjell, 645 moh tror jeg) som begynner å bade i sol. Hva skal jeg bruke fridagen min til? Vaske huset? nei. Vaske klær og rydde på plass de som allerede er vasket? nei. Ta på meg fjellklær og bestige Ulriken? nei.
Hmm, ringer min kjære søster som også har fri i dag. Vi avtaler å gå en god tur for så å avslutte den med en god lunch. Turen startet i 11 tiden og jeg kom inn døren hjemme.kl 16.15. Lunchen ble intatt på et koselig sted som heter Merenda på Nesttun. Der spiste vi Merenda's tomatsuppe med fersk hjemmebakt olivenbrød til, fantastisk nydelig godt. Koselig å gå og prate samtidig om alt og ingenting.

Dette kaller jeg små men alikavel så viktige hverdagsgleder.



No skal jeg hoppe i dusjen for jeg skal på 'klubb' i kveld. Vi er 5 jenter som treffes en gang i mnd. Spiser og blir oppdatert på det som er og ikke er verdt å vite noe om. En liten dose 'sladder' er bare sunt.

HÅPER DERE ALLE OGSÅ FINNER GLEDE I DISSE SMÅ HVERDAGSLIGE ØYEBLIKKENE I LIVET.
STOR KLEM FRA MEG

3 kommentarer:

  1. Heisann og takk for hilsen! speilet blir nok brunt....enn så lenge :o)
    Fin blogg du har....og jeg ser at året startet trist for dere!! Håper det går på frem....og at dere kan glede dere over dagene nå!
    Ser du leser "Drømmehjerte" Den skal jeg låne av en venninne nå....og gleder meg til den. Akkurat nå er jeg begynt på Da Vinci koden!
    Dette stedet på Nesttun har ikke jeg oppdaget.....hvor ligger det da??
    Er avogtil nedom Nesttun....men synd nå at First Floor forsvinner derfra!
    Ønsker deg en fin tirsdag....og nyt det deilige været :o)

    SvarSlett
  2. Hei Liven, takk for hilsen. Jo det går på frem. Det er fasinerende hvordan man klarer å takle og ikke minst klarer og leve MED sorgen. Den vil jo for alltid være der!
    Jeg ble skikkelig paff når jeg så at First Floor var avviklet, synd.
    Merenda ligger ut mot 'torget',rett ved Rema 1000. Veldig koselig dame som driver stedet. De er opptatt av å bruke lokale råvarer, og har verdens beste hjemmebakte boller, suppe og sandwich. Prøv der neste gang du er på Nesttun. Ha en super dag i solen.
    Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin måte å benytte energien på :o)

    Er jo så koselig å møtes slik .. skulle helt klart vært flinkere til det jeg også .. :o)

    Litt "sladder" må man ha .. så lenge det ikke er alt for ondsinnet .. :o) Håper venninnekvelden ble toppers ..

    Ha en flott tirsdag - klemmer!!!

    SvarSlett