søndag 1. august 2010

NYTER STILLHETEN

Hei igjen.
Å hvor tiden går fort når man koser seg og bare gjør det man har lyst til. 3 uker sammen med min kjære på ferie har vært  helt herlig.
Turen har gått til Danmark via Haugastøl og Kristiansand. Speedbåt til Hirtshals og videre til Aalborg, der vi bodde på et flott hotell i 3 døgn.
Vi bestemte oss for at butikkene i Aalborg ikke skulle få besøk av oss ja du leste riktig.
Været var nydelig så vi la i vei til stranden på Hals (et nydelig, koselig lite sted).
 Strandstoler, badehånkler, kjølebag med kald drikke og mat og godt lesestoff. Kunne ikke vært bedre.

3. dagen satt vi kursen mot Endelave, en liten øy med 197 fastboende (nesten doblet antallet på et par år). Øyen ligger i Kattegat. Øyen er bare helt fantastisk deilig, late dager med strandliv og koselig samvær med hyggelige dansker som har sine sommerhus på øyen.

Herlige dager på stranden.
Huset vi leide, med en stor bakhave.
Hmmm...deilige (? ) druer...flotte og dekrotive er de i allefall..
Hengekøye......til å anbefale sammen med en god bok og et glass kald hvitvin....
Tiit tei, vi fikk uventet  men koselig besøk i hagen.

Skal vise dere flere bilder fra øyen og hva som ble kjøpt med hjem fra bruktbutikken som er åpen hele døgnet (virker sånn) enten ubetjent med bare en boks hvor man legger pengene og en beskjedbok hvor man  spør om pris på det som ikke er priset og om noe av det faste innbo er å få kjøpt.......skikkelig koselig. Eller treffer man på snille koselige Bente som eier alt krimset..(og noen skatter)

No sitter jeg helt alene på fjellet og nyter stillheten , en god bok  og et lite glass med rødt oppi.
Noen som har lest Kate Morton's Tilbake til Riverton ?

SO LONG
Klem fra meg

7 kommentarer:

  1. Hej og velkommen hjem
    Det lyder til at I har haft en skøn ferie! Glad for at høre (og se) at Danmark har taget godt imod jer. Idyllisk hus, gode oplevelser og nu en masse dejlige minder.
    Jeg har det på samme måde med Norge. Nord Norge var en helt fantastisk oplevelse på alle måder. Nok det smukkeste sted, jeg nogensinde har set. Jeg er forelsket! ;-)

    Glæder mig til at se flere billeder. Ses!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei ! Dette hørtes ut som drømmeferien. Nydelig hus med hage på Endelave ....så deilig å slappe av på et slikt sted. Ha ein fin søndag. Klem.

    SvarSlett
  3. Hei og tak for hyggelig kommentar;)
    Du, så koselig det så ut i det huset og den hagen, og når været har vært flott også, ja da er vel dette drømmeferien.
    Ha en koselig søndag og nyt stillheten, det er faktisk veldig godt, synes jeg også;)
    Klem fra meg;)
    Legger meg som følger, det så så koselig ut hs deg;)

    SvarSlett
  4. Prøvde å legge meg inn som følger, men blogger nektet:D Får prøve senere;)

    SvarSlett
  5. Så og hørtes ut som en perfekt ferie:) Det er nok deilig å være norsk i danmark:) Men alene på fjellet i stillheten hørtes også herlig ut da... Ser du også har hatt "bloggtørke" siden 12.juli..samme med meg:)
    Her bøtter regnet ned etter en formiddag i sol..
    Kos deg, klem fra meg:)

    SvarSlett
  6. Å for et herlig hus! Og for et herlig uventet besøk i hagen dere fikk!

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  7. Det hørtes ut som en deilig og avslappende ferie! Fine bilder :)

    SvarSlett