søndag 9. mai 2010

ROLIG/TRAVELT på samme tid...

Først vil jeg takke for koselige bursdagshilsener.
På selveste dagen kom mine to døtre, ene svigersønn, barnebarnet og min mor innom med deilige jordbær og gulrotkake...det smakte himmelsk.
 På ettermiddagen bar det avsted til jobb. Kjøpte med meg is, nonstop og peanøtter  (kjøkkenet egnet seg ikke for de store utfoldelsene). Det jeg ikke visste var at en av mine flotte kollega hadde bakt en aldeles deilig kokoskake til meg, jeg ble helt rørt. Koselig med sånne overraskelser.
Mannen min var reist til Sveits og kom hjem 2 dager senere.







Lørdag 8 mai hadde vi en liten sammenkomst med mine nærmeste (som kunne) for å spise kake og boller. Jeg fikk masse fine presanger (man blir vel aldri for gammel til å glede seg over bursdagsgaver?). Lille gullet kom så kry inn porten med presang til mormor i hånden, men var ikke helt villig til å overrekke den (smiler).




Som dere ser fikk jeg masse flottte gaver. Litt penger vanket det og, jeg sparer til ny sykkel etter at min ble stjålet tidligere i år.




Kjøkkenbenken er no ferdig behandlet og jeg ble skikkelig fornøyd.
På lørdag ble den inviet med bollebakst og kakebaking. Er såååå fornøyd.


Angående kjøkkenet så går det på frem. Fliser er kjøpt og tapet er bestillt. Det tok meg under 1 time! Både flisene og tapetet lå og ventet på meg. Fikk med meg prøver hjem for at min kjære kunne få et ord med i avgjørelsen men han var like begeistret som jeg så da var det enkelt. Mosaikk i marmor og en aldeles nydelig tapet med rosemønster. Tror det blir lekkert. Tapetet lages i London og var en bestillingsvare som tar ca 2 uker. Da får vi god tid til å sparkle og flise og eventuelt male vinduskarmer. Gleder meg. Johanne kommer i morgen for å hjelpe meg med å sparkle.





Jeg prøvde meg på en mandel/jordbærpai  med oppskrift fra Fedon Lindberg. Kan anbefales på det sterkeste. Hele paien var borte på et blunk, suksess med andre ord. Legger ut oppskriften  her,






 ØNSKER DERE ALLE  EN FORTSATT GOD SØNDAG :-)
Jeg skal gjøre absolutt ingenting...



















4 kommentarer:

  1. Hej
    Tillykke med fødselsdagen ... som du lige har haft! :0)
    Dejligt med flotte gaver - og en god kage!
    Ha' en flot søndag. Her har vi næsten vinterlige forhold, men på et tidspunkt skifter maj vel mening og giver os varmere temperaturer?
    Klem fra Megan

    SvarSlett
  2. Den kaken høres god ut, tror jeg skal forsøke den til 17 mai, jeg følger jo bare lindberg kost så setter pris på slike oppskrifter!!

    Nyt sola i dag:))

    SvarSlett
  3. Vel overstått:)) Nei, vi blir aldri for gammel for gaver:)) Måtte smile over at gullet ikke ville gi ifra seg gaven, herlig. Deilig å få samlet troppen rundt seg:)
    Benken ser rålekker ut!!!!
    Den paien må prøves, så virkelig frisk og god ut:) Fedon kan det han vettu:))
    Nyt søndagen videre, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Vel overstått og gratulerer!
    Den kaka må jeg prøve, den så nydelig ut!!
    Klem fra bestemor!!

    SvarSlett