fredag 15. januar 2010

KUNSTEN Å KOSE SEG.

Fyr i peisen, godt og varmt i huset. Det er fredag og dermed starten på helg....helg.. hmm... et ord jeg forbinder med reise, kos, avslapping, (hvis jeg ikke er på jobb da), lange måltider,gode samtaler med mannen min, gode venner, familie, sove lenge, lese bøker osv. Kort sagt, positive sysler som gjør det verdt å komme seg gjennom uken.
Meg og min yngste datter er blitt veldig glad i bøkene til Cecilia Samartin. Her sitter vi å hører på når hun leser høyt fra sin siste bok.
Denne helgen skal vi bare koooose oss. Mannen min kom hjem sent torsdag kveld fra Oslo (han er ukependler). Lurte lenge på om vi skulle reise med dagtoget til Haugastøl i dag men valgte å være hjemme. Planen min er å begynneå lese Salvadorena av Cecilia Samartin.Drømmehjerte av samme forfatter var nydelig. Krølle meg sammen i sofaen og veksle mellom boken og Nytt på Nytt, bli servert noe godt som min kjære har tryllet frem på kjøkkenet....(han er en racer på kjøkkenet). Ja jeg tror denne helgen kan bli bra. Gleder meg. No skal vi spasere en tur på graven til lille Peter og tenne lys....
ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG GOD HELG!

1 kommentar:

  1. Et fint innlegg - helgekos :o)
    Selv om det er veldig trist - er det en veldig fin opplevelse å tenne lys på graven til våre kjære. Det gir en egen ro.

    Håper mannen tryller frem noe du liker, også får du kose deg skikkelig med lesing og nytt på nytt.

    Ha ei trivelig helg - stor klem :o)

    SvarSlett